Friday, June 29, 2007

tuesday with morrie 最後14堂星期二的課

最深刻的一句:

「你可以認命,但唔可以認輸。」

4 comments:

Edward Chiu said...

中國人有季老,老番有morrie。

Morrie said, "Once you learn how to die, you know how to live."

"Love wins, Love always win."

"Without love, we are birds with broken wings."

你會看 For one more day 嗎?

Edward Chiu said...

我最有共鳴係Morrie講Family.

"There is no experience like having children. There is no substitute for it. You cannot do it with a friend. You cannot do it with a lover."

And the saddest thing is,
"I'll be leaving them soon"

好sad呀。

silly pig said...

雖然,成本書講o既野,都係我以前o係教會聽過o既句子。不過,當中o既道理係有冇信仰o既人都合適。如若一個人,無左愛,生存其實係無意義。

我睇呢本書係因為有身邊的人離別...所以有朋友介紹我睇,希望我會明白生命的意義。所以當我看時更為感觸。

我希望找找《For one more day 》同《The Five People You Meet in Heaven》英文版,相信都係原著會好d~

Edward Chiu said...

搵吾到我可以幫你。